Telefoon Telefonisch bestellen? 050-5793213


  • 1. Mijn product werkt niet – wat moet ik doen?

    Raadpleeg in eerste instantie de handleiding van het product. Deze is eventueel ook te downloaden op onze service en ondersteuning pagina. Indien u geen antwoord kunt vinden op uw vraag, kunt u altijd contact opnemen met de helpdesk voor technische ondersteuning of advies:


    050-5793213

    maandag t/m vrijdag tussen 09:00 en 15:00 bereikbaar - kies optie 3 in het menu voor de technische dienst

    [email protected]
  • 2. Mijn product moet worden gerepareerd – wat is de volgende stap?

    Nadat u contact hebt gehad met onze technische dienst en afgesproken is dat uw product gerepareerd dient te worden, kunt u uw product naar ons toe sturen. Uw reparatie bij ons aanbieden kan door de volgende stappen te volgen:
  • 1. Inloggen / account aanmaken
    Om een product naar ons terug te sturen voor reparatie heeft u een account nodig op onze website. Klik rechtsboven op 'Account aanmaken' om een account te maken.

    Heeft u al een account? Dan kunt u met uw gegevens inloggen om verder te gaan.
  • 2. Ga naar 'mijn reparaties / retours'
    Klik rechtsboven in het menu op de knop 'Mijn reparaties / retours' om verder te gaan.
  • 3. Voeg nieuwe reparatie toe
    Op deze pagina ziet u uw reparaties. Klik op de knop 'Voeg nieuwe reparatie toe' om verder te gaan.
  • 4. Voer gegevens in
    Voer hier de gegevens over uw product in: productnaam, serienummer, factuurnummer en de reden van retourneren / ruilen / reparatie.

    Hoe uitgebreider de omschrijving, hoe sneller we uw retour kunnen behandelen.
  • 5. Print het formulier en adreslabel
    Hier kunt u het formulier met uw gegevens uitprinten. Dit formulier dient u bij de verpakking in te stoppen. Met de knop 'print adres' kunt u een adreslabel printen dat u op de doos kunt plakken.

    Het opsturen van producten is op eigen risico, daarom adviseren we het pakket aangetekend te versturen. Bij het postkantoor ontvangt u een 3S-code waarmee u de voortgang van de verzending kunt volgen.

    Let op dat u alle onderdelen zoals kabels, afstandbedieningen en handleidingen meestuurt.


  • 3. Ik heb mijn product met alle noodzakelijke documenten opgestuurd – wat nu?

    • Uw product zal na ontvangst op de technische afdeling aangemeld worden in onze reparatiesysteem en u krijgt dit bevestigd via de e-mail.
    • Als het product of de documentatie niet voldoet aan de garantievoorwaarden, zal er contact met u worden opgenomen en zal er een indicatie van de reparatiekosten worden doorgegeven.
    • Indien er geen RMA (Return Merchandise Authorization) is aangemaakt, zal er contact met u worden opgenomen zodat u alsnog met spoed een RMA kunt aanmaken. Zodra deze binnen is, wordt de reparatie in behandeling genomen.
    • Indien u vragen heeft over de status van het product, kunt u op www.astrasat.nl inloggen en de status bekijken. Heeft u daarna nog vragen en/of opmerkingen, dan kunt u de technische dienst een mail sturen.


  • 4. Reparatiestatus

    Gemeld Het reparatieformulier is met succes verzonden. Deze wordt zo snel mogelijk door ons behandeld
    Ontvangen Uw product is bij ons ontvangen door de technische dienst.
    Opgestuurd         Uw product is opgestuurd naar de leverancier.
    Afgehandeld Uw reparatie aanvraag is afgehandeld
    Onderdelen Wij zijn in afwachting van benodigde onderdelen voor de reparatie van uw product


  • 5.Het product valt buiten de garantie indien u:

    • Het product onjuist heeft geupdate met software/firmware en deze niet meer functioneert. Voor herstel hiervan wordt €19,- kosten gerekend.
    • Het product heeft opengemaakt en de garantiezegel is verbroken.
    • Het product heeft beschadigd door onjuist gebruik.


  • 6. Mijn product valt buiten de garantietermijn - wat nu?

    • Voor reparatie buiten de garantietermijn zullen er onderzoekskosten berekend worden van €35,-. Onze technici zullen een prijsopgave geven, voordat er aan de reparatie wordt begonnen.
    • Als u verzoek tot prijsopgave heeft gedaan, maar deze later weer afwijst, betaalt u de onderzoekskosten. U kunt na ontvangst van de prijsopgave de technische afdeling doorgeven of u al dan niet de reparatie wilt doorzetten. Het bedrag dient vooraf te worden betaald. U wordt hierin verder geïnstrueerd door de technische afdeling.
    • Zodra de reparatie klaar is, zal het product naar u worden opgestuurd. Als u heeft aangegeven dat u de gerepareerde product zelf komt ophalen, ontvangt u bericht wanneer deze afgehaald kan worden.