Telefoon Telefonisch bestellen? 050-5793213


1. Mijn product werkt niet – wat moet ik doen?

Raadpleeg in eerste instantie de handleiding van het product. Deze is eventueel ook te downloaden op onze service en ondersteuning pagina. Indien u geen antwoord kunt vinden op uw vraag, kunt u altijd contact opnemen met de helpdesk voor technische ondersteuning of advies.

Note: helpdesk - E-mail support: binnen 48 uur antwoord - Telefoon support: ma-vr van 9.00-15.00 (TEL: 050-5793213, optie 3)



2. Mijn product moet worden gerepareerd – wat is de volgende stap?

2.0 Login op onze website met uw gebruikers account.
Om het reparatie formulier in te vullen dient u zich in te loggen op onze website.

2.1 Vult u aub het “reparatieformulier” in dat u met het product meestuurt.
Zodra u bent ingelogd opent u het reparatie overzicht door op "mijn reparaties" te klikken in de rechterbovenhoek. Vervolgens klikt u op "Voeg nieuwe reparatie toe". Dit formulier geeft ons alle informatie die we nodig hebben om uw reparatie zo snel mogelijk af te handelen. Tevens stelt het ons in staat om u op de hoogte te houden van de status van uw reparatie. Als u klaar bent met het aanmaken van de reparatie, krijgt u een rma-nummer en onze adresgegevens. U kunt deze uitprinten en op de doos plakken.

2.2 Zorg ervoor dat u alle noodzakelijke informatie meestuurt.
U dient een kopie van uw aankoopnota mee te sturen. Bent u niet meer in het bezit van uw aankoopnota, dan kunnen wij de reparatie niet meer onder garantie repareren. U dient geen accessoires(zoals kabels, modules, afstandsbedieningen etc.) mee te sturen. Bij het kwijtraken hiervan is op eigen risico.

2.3 Zorg ervoor dat uw product goed verpakt is
Zorg ervoor dat uw product goed verpakt is, zodat er geen beschadigingen kunnen onstaan aan het product(en) tijdens het transport. Astrasat is niet verantwoordelijk voor verlies of beschadiging van producten tijdens het transport en adviseert u het product verzekerd/aangetekend op te sturen. Het is ook mogelijk het product af te geven bij de showroom in Groningen.



3. Ik heb mijn product met alle noodzakelijke documenten opgestuurd – wat nu?

  • Uw product zal na ontvangst op de technische afdeling aangemeld worden in onze reparatie-systeem en u krijgt dit bevestigd via mail.
  • Als het product of de documentatie niet voldoet aan de garantie voorwaarden, zal er contact met u worden opgenomen en zal er een indicatie van de reparatie kosten worden doorgegeven.
  • Indien er geen RMA (Return Merchandise Autorisatie) is aangemaakt, zal er contact met u worden opgenomen zodat u alsnog met spoed een RMA aanmaakt. Zodra deze binnen is, wordt de reparatie in behandeling genomen.
  • Indien u vragen heeft over de status van het product, kunt u op www.astrasat.nl inloggen en de status bekijken. Heeft u daarna nog vragen en/of opmerkingen, dan kunt u de technische afdeling een mail sturen.


4. Reparatie status

Gemeld Het reparatie formulier is met succes verzonden. Deze wordt zo snel mogelijk door ons behandeld
Ontvangen  
Opgestuurd         Uw product is opgestuurd naar de leverancier.
Afgehandeld Uw reparatie aanvraag is afgehandeld
Onderdelen Wij zijn in afwachting van benodigde onderdelen voor de reparatie van uw product


5.Het product valt buiten de garantie indien u:

  • Het product onjuist heeft geupdate met software/firmware en deze niet meer functioneerd. Voor herstel hiervan wordt hier €19,- kosten voor gerekend.
  • Het product heeft opengemaakt en de garantiezegel is verbroken.
  • Het product heeft beschadigd door onjuist gebruik.


6. Mijn product valt buiten de garantie termijn - wat nu?

  • Voor reparatie buiten de garantietermijn zullen er onderzoekskosten berekend worden van €35,-. Onze technici zullen een prijsopgave geven, voordat er aan de reparatie wordt begonnen.
  • Als u verzoek tot prijsopgave heeft gedaan, maar deze later weer afwijst, betaald u de onderzoekskosten. U kunt na ontvangst van de prijsopgave de technische afdeling doorgeven of u al dan niet de reparatie wilt doorzetten. Het bedrag dient vooraf te worden betaald. U wordt hierin verder geïnstrueerd door de technische afdeling.
  • Zodra de reparatie klaar is, zal het product naar u worden opgestuurd. Als u heeft aangegeven dat u de gerepareerde product zelf komt ophalen, ontvangt u bericht wanneer deze afgehaald kan worden.